פקודת סימני מסחר (נוסח חדש) תשל"ב – 1972 (לינק לחוק באתר הכנסת) הינה הבסיס המקנה את תוקף הדין בישראל על סימני המסחר. סימן מסחרי מגן בכלל על עסקים אשר נרשם בהם לוגו או סמל ובפרט על אותיות, שמות, צילילים וכיו"ב הנוגעים לעסק הרשום.
לקבלת ייעוץ ראשוני בשיחת טלפון ללא עלות – 054-3332480
מה נותן לי סימן מסחרי?
בראש ובראשונה, רישום סימן מסחרי מקנה לבעליו הבדלות משאר המתחרים ובכך מאפשר ידיעה מוחלטת מצד הלקוחות שאכן מדובר במוצר האותנטי והרשמי של המותג כך שבזמן הרכישה ליבם יוכל להיות רגוע שמדובר במותג האחראי.
בנוסף על כך, הסימן משמש כאמצעי התראה בפני שאר העוסקים בתחום שלא ייעשו בו או בשמו שימוש ובכך "יגנבו" את המוניטין של אותו העסק.
מי צריך סימן מסחרי?
כל בעל עסק, בעל יצירה אמנותית, בעלי זכויות יוצרים של תמונה, סטארט-אפ, אדם בעל רעיון ייחודי שתכף יוצא לשוק, ואפילו טרם יציאתו לשוק חושף את הרעיון בפני אנשי מקצוע שעלולים להוות מהמורה בדרך להצלחה העסקית נדרש לסימן מסחרי. הרעיון הוא פשוט: לא לאפשר לאף אחד להשתמש בסימן המקורי שלכם שאתם הבעלים שלו ובכך לאפשר מיתוג מקצועי לאורך כל הדרך בין אם בידיעת הלקוח או בלאו (כלומר, לא מחייב להציג את סימן הרישום המסחרי בפני הלקוח אלא הדבר יכול להיעשות מאחורי הקלעים כדי לנקוט בהליכים משפטיים כנגד שימוש לא חוקי בו), אצלנו במשרד עורכי דין שמר ושות' אנו מתמחים בדיוק בתחום הזה של סימן מסחרי, ומלווים את לקוחותינו צעד-אחד-צעד ברישום הסימן, דבר המצריך לא מעט בירוקרטיה וידע בתחום ולעיתים לוקח גם לא מעט זמן לקבלת האישור, בכך אנו מבטיחים את השגת הסימן בעבור הלקוחות והצלחתם במסע העסקי בארץ ובעולם.
דומיין עם סימן מסחרי
דומיין עם סימן מסחרי עלול להוות מלכודת לבעלי עסקים שמתחילים את דרכם בדיגיטל – לכן, אם אתם מעוניינים לרכוש דומיין עם שם מסויים, נכון יהיה לבדוק טרם הרכישה שאכן לא מדובר בדומיין שנרשם בסימון מסחרי כדי לא להסתבך בתביעות מיותרות ומניעות בעבור העסק הדיגיטלי שלכם, ובמידה ונמצא שלא נרשם סימן מסחרי על הדומיין המבוקש, ניתן להקים מסמך משפטי המטפל בנושא. מומלץ להתייעץ עם עורכת הדין אוסנת שמר שותפה פעילה במשרד שמר ושות'.
רגע לפני שמסיימים
סימן מסחרי הינו כלי שיווקי ומשפטי יעיל וחשוב בהקמת עסק רציני שעתיד להיות קיים בשוק לתקופה לא קצרה, בייחוד כאשר יש לנו משהו ייחודי, רעיון חדשני או סטארט-אפ חשוב לנו לשמור עליו ולא לתת לכל אחד תוקף משפטי להשתמש בו או לפחות לנסות להקשות לעשות זאת, באמצעות רישום סימן מסחרי לעסק ואף לאכוף את השימושים השונים במיתוג\לוגו\טקסט של העסק שלכם ובכך למנוע תחרות מיותרת.